Snobrød - posebrød (tørgær)


Snobrød - posebrød - tørgær


Jeg har ofte været på ture med mine elever. Når det kan lade sig gøre, tænder jeg et bål, og så skal der naturligvis bages snobrød. Denne opskrift bruger jeg ofte. Børnene laver selv deres egen dej, og opbevarer den til den skal bages.
Hjemmefra får de en pose, noget mel, tørgær og vand, og så laver de deres egen dej. Når den skal bruges, er den færdighævet og klar til at blive bagt.

Denne opskrift er med tørgær. Du kan komme forskellige krydderier i som oregano, basilikum eller brændenælde.

Alle ingredienser til dejen kan selvfølgelig også samles hjemmefra, og gemmes i posen, til dejen skal bruges.

Den første opskrift var med bagepulver, men brødene bliver bedre med tørgær.
Du finder begge opskrifter herunder.

Opskriften er pr. person.


Download opskriften her (tørgær) : Snobrød - tørgær


Kommentarer

Anonym sagde…
Du skriver at du bruger tørgær, men i opskriften står der bagepulver. Blot til orientering.

Fed ide med at ungerne laver sin egen dej. ☺️
ForsøgsPortalen sagde…
Fejlen er rettet. Jeg har lagt begge opskrifter op. Da jeg første gang lavede posebrød, brugte jeg bagepulver. Senere gik jeg over til tørgær, hvilket gør brødene mere luftige.